Fittipaldi F6A - E.Fittipaldi,GP Germany 1979/A.Šuršin/1:24

Re: Fittipaldi F6A - E.Fittipaldi,GP Germany 1979/A.Šuršin/1

Příspěvekod dravec » stř 10. črc 2013 15:45:50

Konečně se ukázaly dobré podmínky na focení a tak to na potřetí konečně vyšlo. Možná pomohl i ten tmavý podklad.

Fittipaldi F6A 1979 Fittipaldi F6A 1979 Fittipaldi F6A 1979 Fittipaldi F6A 1979
dravec
 
Příspěvky: 1208
Registrován: stř 29. úno 2012 18:14:42

Re: Fittipaldi F6A - E.Fittipaldi,GP Germany 1979/A.Šuršin/1

Příspěvekod pavsko » úte 19. srp 2014 6:40:09

Ahoj,
jsem tu nový a po letech modelářské pauzy a předchozím období plasťáků bych se rád zase vrátil k papírové F1  :)  

To dravec: Zaujaly mě hodně tvoje modely. Stavíš perfektně čistě a přesně.

Mám v plánu také F6A a chtěl bych pro své nové modely nastavit už od začátku jistou úroveň i co se týká detailů. Proto bych se tě rád na pár věcí zeptal, abych se vyhnul zdlouhavému hledání řešení metodou pokus-omyl (pokud to tedy nejsou tvá výrobní tajemství  ;) ).

1) Ochranný štítek (máš ho zpracován výborně!) - tvaruješ nějak tepelně před přilepením průhlednou slídu (např. fénem)? Jak moc velký přesah na slídě necháváš pro přilepení k papíru? Děláš v přesahu zoubky kvůli zakřivení slídy, nebo ne? Pokud ano, ohýbáš je? A nakonec, čím slídu lepíš k papíru?

2) Z čeho vyrábíš ta suprová sací hrdla k motoru? Nebo se jedná o kupované kovové doplňky?

3)Líbí se mi míra i kvalita laku na modelu. Čím lakuješ a jaký máš technologický postup (počet vrstev, jejich intenzita)?

Pavel (pavsko)
pavsko
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte 19. srp 2014 6:02:04

Re: Fittipaldi F6A - E.Fittipaldi,GP Germany 1979/A.Šuršin/1

Příspěvekod dravec » úte 19. srp 2014 8:10:38

Ahoj jmenovče.
Máš asi stejný osud jako já. Když jsem měl menší děcka, tak jsem také cca 10 let lepil plastová letadla. Asi před šesti lety jsem se opět vrátil k papírovým modelům. To jak lepím je zásluha ostatních modelářů, kteří přispěly mnoha novými postupy při lepení modelů. Stačilo se pouze dívat a učit se nové postupy používat.

A už k Tvým otázkám:

ad.1: Na štítky používám fólie z meotaru, ale lze použít i jiné vhodné fólie. Někdy je nahřívám, ale raději volím způsob pomalého stáčení do požadovaného tvaru. Ale opatrně, aby se nezačala fólie lámat nebo se začaly objevovat bílé lomové čárky. Přesah dělám podle toho, kolik je místa na přilepení. Ale zhruba to je tak 2-3 mm. Na přilepení používám oboustrannou lepicí pásku.

ad.2: Konkrétně na tomto modelu jsem použil tyčinky do uší, která jsem pomocí trnu roztáhl do požadovaného tvaru a nakonec natřel stříbrnou barvou. Na toto používám popisovače Centropen M 2670 nebo B 2690.

ad.3: Na lakování používám lak ve spreji Motip. A počet vrstev je závislý na savosti papíru. Někdy stačí čtyři vrstvy, ale někdy více. Ale to je na posouzení při lakování, jestli to stačí nebo ještě udělat další vrstvy. A postup při stříkání je jednoduchý. První vrstvy dělat co nejmenší, aby se papír moc nenasákl lakem a nedošlo k jeho poškozeni. Až tak třetí vrstva může být silnější, ale také zde platí, že záleží na savosti papíru.

Tak se zatím opatruj a doufám, že nás časem potěšíš nějakým modelem.

Pavel
dravec
 
Příspěvky: 1208
Registrován: stř 29. úno 2012 18:14:42

Re: Fittipaldi F6A - E.Fittipaldi,GP Germany 1979/A.Šuršin/1

Příspěvekod pavsko » úte 19. srp 2014 10:37:40

Já mám děti ještě poměrně malé (starší je 6 let). Papírovým modelům jsem dal přednost před plasťáky mimo jiné i proto, že nemusím v bytě používat tu spoustu toxických chemikálií. A pak taky proto, že mám rád F1 a z plasťáků si nepostavím vše, co bych rád... No a nezanedbatelným plusem papírových modelů jsou nižší náklady na model  ;)  Z hotového výtvoru má člověk vždy radost tak jako tak, a navíc kvalitně postavený papírák vypadá moc pěkně (i když samozřejmě papírák nedosahuje kvalit plasťáků, ale ono je to relativní, protože každý model je do jisté míry nedokonalý a záleží jen na tom, jakýma očima se na to člověk dívá).

Jinak moc díky za rychlou a vyčerpávající odpověď.
Skvělý nápad s tyčinkami do uší ;) Určitě vyzkouším.

Co se týká laku, MOTIP jsem už vyzkoušel, ale první vrstvy, byť jen zlehka "fouknuté", mi dělaly poměrně drsný povrch. Teprve po cca 10 vrstvě byl efekt lepší, ale celkový dojem nic moc. Tobě se lak pěkně rozlil a udělal hladký povrch, a to se mi se sprayem zatím nepodařilo. Když jsem zkoušel asi po 5. tenké vrstvě dát silnější vrstvu MOTIPU (aby se povrch pěkně slil), tak mi to zase rozpilo barvu (asi ty předchozí slabé vrstvy nestačily na zafixování povrchu).

Možná by šlo jako podklad stříknout slabě syntetiku a na to akryl silnější vrstvou, ale do takových postupů se mi moc nechce, zejména když vidím, že se ostatním daří pěkný lak jen samotným MOTIPem.
¨
Možná je na vině alespoň zčásti kvalita papíru - pro testovací účely jsem používal 120g papír pro laserové tiskárny, který měl vcelku hladký povrch (asi jako kladívková čtvrtka), nicméně tak hladký a lesklý jako jsou archy koupených modelů (například od TeamForum) nebyl.

Každopádně se lakování papíru potřebuju nejprve naučit, nerad bych si zkazil model :-)
pavsko
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte 19. srp 2014 6:02:04

Re: Fittipaldi F6A - E.Fittipaldi,GP Germany 1979/A.Šuršin/1

Příspěvekod dravec » úte 19. srp 2014 10:46:48

Také jsem ze začátku měl strach lakovat, ale nakonec jsem našel odvahu. Stejně poslední dobou modely nelakuji. Sice to vypadá pěkně, ale protože jsou na některých modelech pohyblivé části a fólie, tak to nelakuji. On dobře postavený model ani nepotřebuje lak. Nebo alespoň mě to tak stačí.
dravec
 
Příspěvky: 1208
Registrován: stř 29. úno 2012 18:14:42

Předchozí

Zpět na Motorsport - F1, WRC, LeMans, DTM, Moto GP ...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron