Ford Capri Turbo/Attila Csákvári/1:24

Ford Capri Turbo/Attila Csákvári/1:24

Příspěvekod jakubsdk » úte 30. led 2018 17:55:17

Hezký den přátelé,

tak tu mám další závodní kousek, tentokrát jsem si zvolil tento vůz ze série RSC, který nakreslil Attila Csákvári a vydal Ondra Hejl.
Jedná se o model jednoduché konstrukce, proto jsem si ho také zvolil. Potřebuji se odreagovat od laseru a oblin ;)

Něco o voze:
ZAKSPEED FORD CAPRI TURBO GROUP 5

ENGINE
Front-longitudinal Ford Cosworth BDA four-cylinder, alloy head with 16 valves.
Capacity 1,426cc (80mm bore x 71mm stroke)
Zakspeed assembly, some Cosworth components
KKK turbocharger, boosting to 1.5 bar
Bosch Fuel Injection
DRIVELINE
Getrag 5 speed manual (geared for rolling start)
Sachs twin-plate clutch
ZF 90% torque differential
SUSPENSION/CHASSIS
MacPherson struts/Bilstein shocks
Space frame chassis from welded alloy piping
Quick lift jacks
BRAKES
Ventilated and drilled disks all-round (12.87″ front/11.86″ rear)
Twin 4-piston calliper (front), single 4-piston calliper (rear)
Cockpit adjustable
WHEELS/TYRES
Front: BBS 10″ rim x 16″ tyre
Rear: BBS 12.5″ rim x 19″ tyre
Tyres: Goodyear 10.0/225×16 (front) 12.5/27.5×19 (rear)
COCKPIT
Sheet steel cockpit
Integral roll-cage and extinguisher system
BODY
Carbon-fibre body panels
Plexidur 3mm glass
PERFORMANCE
1.5 max bar boost giving 460 bhp @ 9200 rpm
Top speed: 174 mph
Weight : 790kg
Length: 5060mm
Width: 1980mm
Height: 1150mm
Wheelbase: 2550mm
Track (F/R): 1550mm/1775mm

Nějaké video: klik

Foto předlohy:
Obrázek

Náhled na šmikajdu:
Obrázek   Obrázek  

Stavba zahájena jako vždy podvozkem a pokračuji boky a střechou. Vše sedí jak má, takže radost lepit :)

Aktuální stav:
Obrázek   Obrázek   Obrázek   Obrázek

Ještě mě napadlo zhotovení interiéru 8-) fotky mám, no...

Hezký večer Jakub.
jakubsdk
 
Příspěvky: 31
Registrován: sob 22. úno 2014 17:31:52

Re: Ford Capri Turbo/Attila Csákvári/1:24

Příspěvekod jakubsdk » čtv 01. úno 2018 23:49:54

Hezký večer přátelé,

tak jsem se do toho pustil s vervou a přináším základní postup ve formě zasklení. Zatím mám skoro hotov první bok, jde to pomaleji než jsem si myslel ale výsledek se mi zatím líbí :) Okýnko na dveřích bude funkční tzn. šoupací pokud to klapne. Vnitřek bude komplet vystlán černým papírem, jako na obrázku. U druhého okýnka za dveřmi jsem se chtěl držel předlohy a proto není vlepeno jako vždy zevnitř, ale chyceno šrouby z venčí a kupodivu to hezky sedlo... Šrouby jsou vyrobeny z cigaretového papírku uváleného na cca 0,5mm a přes dírky v okně přilepeny, ještě jsem je po zaschnutí kapánek přimáčkl, tyhle mikro dílky, to je radost :lol:

Ještě mě napadla taková zvrhlost v podobě motoru, když už se to bude více méně kuchat, pro vložení interiéru, ale otázka je jak bych se s tím popral :| každopádně budou zpracované brzdy s tlumiči a dalších pár detailů ;)

Aktuální stav:
Obrázek   Obrázek   Obrázek   Obrázek


Zatím ahoj a brzy Jakub.
jakubsdk
 
Příspěvky: 31
Registrován: sob 22. úno 2014 17:31:52

Re: Ford Capri Turbo/Attila Csákvári/1:24

Příspěvekod jakubsdk » sob 03. úno 2018 21:36:11

Hezký sobotní patla večer,

dnes jen dvě pracovní fota od stolu, mezi zasklíváním jsem se pustil do koleček a za použití domáckoručního laseru se snažím vypalovat výplet u disku... pro docílení koukatelnějšího vzhledu budou i brzdy, protože mě napadlo závoďák postavit na kozy a na jedné straně bych nechal sundaná kolečka ať je na ně vidět ;)  :?:  

Náhled pracovní:
Obrázek   Obrázek


Zatím ahoj Jakub.
jakubsdk
 
Příspěvky: 31
Registrován: sob 22. úno 2014 17:31:52

Re: Ford Capri Turbo/Attila Csákvári/1:24

Příspěvekod dravec » ned 04. úno 2018 7:31:55

Tak to je zatím velký luxus. Už se těším na pokračování.
dravec
 
Příspěvky: 1154
Registrován: stř 29. úno 2012 18:14:42

Re: Ford Capri Turbo/Attila Csákvári/1:24

Příspěvekod jakubsdk » čtv 08. úno 2018 23:23:12

Hezký večer přátelé modelaření,

Děkuji Pavle, od takového mistra oboru to velmi potěší  :D
Konečně se mi podařilo dokončit brzdy, které prodělaly ještě drobné úpravy k obrazu mému a s výsledkem jsem spokojen :) no a to je tak zatím vše, co jsem slepil, holt kombinování s ostatními projekty si vybírá svou daň na rychlosti postupu, ale na druhou stranu to má velmi pozitivní dopad na pracovní morálku, která u mě při delší činnosti na jedné věci přináší jakousi otrávenost či narušení trpělivosti a navozuje chuť se pouštět do něčeho jiného... Tímto je to vyřešeno a mohu se plně soustředit :lol:

To už ale odbíhám od tématu, takže zde pár obrázků aktuálního stavu:
Obrázek   Obrázek   Obrázek   Obrázek

Děkuji všem a přeji hezký zbytek večera Jakub.
jakubsdk
 
Příspěvky: 31
Registrován: sob 22. úno 2014 17:31:52


Zpět na Motorsport - F1, WRC, LeMans, DTM, Moto GP ...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron
„Rozdávat rady je zbytečné. Moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.“ Mark Twain